Naše činnosti ve třídě U Klauna

Podzim již skončil a naše zahrada je připravena na zimní období odpočinku. Vítr honil mraky, listy a taky nám všem čechral vlasy. I my děti od Klauna jsme podzimní čas prožívaly těmi nejrůznějšími způsoby a činnostmi.

Uvádíme pár příkladů z naší nabídky, jak jsme prožívali toto období

Ranní hry:

  • volné hry v námětových koutcích / v kuchyňce, obchodech, aj. /
  • příprava hostiny s ochutnáváním
  • modelování podzimních plodů
  • grafomotorické cvičení – Deštíček
  • stavby zahrádek na koberci

Pohybové aktivity :

  • pohyb s písničkou
  • motivační cvičení s nápodobou pohybu
  • cvičení podle názvosloví
  • podzimní písničky s taneční motivací
  • pohybové hry vztahující se k ročnímu období / na ježka, na houbaře, aj. /

Řízené činnosti :

  • poznávání plodů, jejich využití v kuchyni, v průmyslu
  • podzimní tvoření / otiskování z brambor, výroba draků, tvoření z dýní /
  • práce s texty básní, písní spojené s rytmizací, s pohybem
  • rozhovory na dané téma, o svátcích
  • třídění, tvoření podle skupin
  • hra s písmeny, s číslicemi, skládání slov, určování prvního písmene

Pobyt venku :

  • vycházky do zahrad, pozorování prací na zahradách
  • rozeznávání podzimních květin, plodů, bylin, určování jejich významu
  • hry na školní zahradě, stavby z písku
  • využití přírodnin ke hře / kamínky, klacíky, mech, listí /
  • vycházky na kopec, kolem rybníka, určování vzdálenosti, výškových budov
  • hry na hřišti se švihadly, míči, kruhy

Odpolední činnosti:

  • dokončování započatých prací
  • procvičování her
  • grafomotorické prvky
  • předčtěnářská gramotnost / poslech příběhů, popis podle obrázků, využití malovaného čtení, prohlídka knih, encyklopedií /

Co říci na závěr? Jen to, že jedno období končí a druhé již začíná. Nastává čas očekávání – čas vánoc.

Mirka