Podzim již skončil a naše zahrada je připravena na zimní období odpočinku. Vítr honil mraky, listy a taky nám všem čechral vlasy. I my děti od Klauna jsme podzimní čas prožívaly těmi nejrůznějšími způsoby a činnostmi.
Uvádíme pár příkladů z naší nabídky, jak jsme prožívali toto období
Ranní hry:
- volné hry v námětových koutcích / v kuchyňce, obchodech, aj. /
- příprava hostiny s ochutnáváním
- modelování podzimních plodů
- grafomotorické cvičení – Deštíček
- stavby zahrádek na koberci
Pohybové aktivity :
- pohyb s písničkou
- motivační cvičení s nápodobou pohybu
- cvičení podle názvosloví
- podzimní písničky s taneční motivací
- pohybové hry vztahující se k ročnímu období / na ježka, na houbaře, aj. /
Řízené činnosti :
- poznávání plodů, jejich využití v kuchyni, v průmyslu
- podzimní tvoření / otiskování z brambor, výroba draků, tvoření z dýní /
- práce s texty básní, písní spojené s rytmizací, s pohybem
- rozhovory na dané téma, o svátcích
- třídění, tvoření podle skupin
- hra s písmeny, s číslicemi, skládání slov, určování prvního písmene
Pobyt venku :
- vycházky do zahrad, pozorování prací na zahradách
- rozeznávání podzimních květin, plodů, bylin, určování jejich významu
- hry na školní zahradě, stavby z písku
- využití přírodnin ke hře / kamínky, klacíky, mech, listí /
- vycházky na kopec, kolem rybníka, určování vzdálenosti, výškových budov
- hry na hřišti se švihadly, míči, kruhy
Odpolední činnosti:
- dokončování započatých prací
- procvičování her
- grafomotorické prvky
- předčtěnářská gramotnost / poslech příběhů, popis podle obrázků, využití malovaného čtení, prohlídka knih, encyklopedií /
Co říci na závěr? Jen to, že jedno období končí a druhé již začíná. Nastává čas očekávání – čas vánoc.
Mirka